Om min hjemmeside

Min hjemmeside handler om en række af de biler, jeg drømte om som dreng i 80’erne og 90’erne, og som nu pludselig er blevet youngtimers. Når nogle af mine kammerater rendte ud for at spille bold i parcelhushaverne (der var en tid før iPads og Netflix), smed jeg mig på sengen med Bilen, Motor & Sport eller en af de utallige bøger eller blade jeg lånte på biblioteket.

Nu er jeg pludselig en familiefar midt i 40’erne med familie og hus, men interessen for biler har holdt ved hele vejen.

I dag kan jeg måske trække på skuldrene af familiebiler med 100-130 hk under hjelmen, men dengang var det jo decideret vilde tal, forbeholdt GTi’erne og de store luksus-sedaner fra premium-mærkerne.

Der kørte skuffende få Quattro’er, Cosworth’er og M3’ere rundt i den lille provinsverden, hvor jeg voksede op, men det gjorde måske alligevel ikke så meget. Jeg sugede bil-viden til mig og brugte den flittigt når lejligheden trods alt bød sig – som regel på den årlige sommerferietur ned gennem Tyskland. Og jeg giver stadig et lille nik i respekt, når jeg ser en af drømmebilerne fra de gode gamle dage.

Mit formål med hjemmesiden er ganske enkelt at udvælge en række sjove og spændende – og måske endda oversete – biler fra dengang, og præsentere bilerne med nogle af de relevante oplysninger. Jeg vil samtidig pege på, hvor jeg mener der kan gøres et godt youngtimer-køb – enten i investeringsøjemed eller for fornøjelsens skyld.

Jeg opbygger siden med én bil af gangen, og mange af artiklerne er online-kopier af de artikler, som jeg selv har skrevet til Motorclassic.

Jeg søger stadig aktivt alle muligheder for at vedligeholde og forny min viden om biler, og selvom det lægger beslag på en stor del af min fritid, er det heldigvis ikke nogen byrdefuld opgave.

Sådan er det nok bare at have biler i blodet

2 thoughts on “Om min hjemmeside

  1. hej.
    kom lige forbi din hjemmeside, og den ser interessant ud.
    Både min hustru og jeg er lidt bidt af biler (Ja ordvalget antyder, at jeg er 60+).
    PT har vi en Mustang Convertible 2008, og en nyanskaffet citroen ID 19 fra 1970.
    Vi har en Mascot 1100 Special fra 1979, som vi vil have solgt, og så tænker jeg lidt på i stedet at investere i en 205 GTI Cabriolet.
    Jeg ved ikke meget om den, så vi er i “undersøgelsesfasen”, og har du nogle gode links eller input til at blive klogere, vil jeg blive meget glad.

    • Hej Peter. Tak for din henvendelse – det er altid dejligt, at nogen sætter pris på min hjemmeside 🙂

      En Citroën ID19 er i mine øjne en sjov og spændende bil – tillykke med den. Jeg har også god fidus til værdien af klassiske Citroën, som endnu ikke har realiseret det fulde potentiale, så det kan næppe gå helt galt.

      Jeg har selv i flere omgange overvejet 205 GTi og er selvfølgelig i den forbindelse stødt på den åbne CTi-udgave. Den vil aldrig blive så eftertragtet som den lukkede udgave, men er til gengæld langt mere prisrimelig. I FDM’s Motorclassic nr. 34 kan du finde en lille købsguide og i samme blad var der en til salg til blot 25.000 kr. I Motorclassic nr. 37 var en anden til salg til 60.000 kr., så det er virkelig til at have med at gøre.

      Hvis du læser tysk er der også en smule at hente i MotorKlassik nr. 7/15.

      God fornøjelse 🙂

      MVH
      Rune

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.